Entri Populer

Rabu, 28 September 2011

musyafir kecil

Kini kakiku terasa berat unutk melangkah kesana kemari ...
Kian hari terasa Iman dalam diriku kian minus...
Waktu demi waktu berlalu nyanyian syaitan kian nyaring mengoyak jiwa...
Entah bagaimana aku mampu akan bertahan dalam situasi begini Ya RABB...


Hatiku kian ragu...takut tak dapat bertemu dengan duhai Penguasa Jagat Raya...
Sedihku ditiap hari...aku bagaikan musyafir kecil yang berjuang untuk melawan nafsu dunia...
Menyesal aku sesekali bahkan berkali-kali terbujuk rayuan syaitan...
Kala setiap aku bangun dari tidur teringat aku dengan dosa-dosa yang telah banyak aku lakukan...
Takut........takut hatiku menjerit tak kuassa menahan lagi....


Duhai RABBku...ku mohon ampunilah aku ini ini...
Kutahu mungkin aku adalah makhluk yang paling hina...
Yang selalu melanggar laranganMu...
Mungkin semua yang aku lakukan ini belum cukup untuk menghapus seluru dosaku ini...

Bagaimana nanti aku tak mendapat syafaat dari kekasihmu Rasulullah di akhirat nanti Ya RABB...
Aku tak dapat membayangkannya lagi...
Bagaikan musyafir kecil aku berjihad melawan hawa nafsuku sendiri...
Ku mohon Ya RABB... tolong kuatkan hambaMU ini...

Aku cinta ALLAH... <3


Tidak ada komentar: